בגדים לתינוק ראשון – מה חובה לרכוש לפני הלידה

תינוק ראשון בבית? מדריך קניית בגדים

הנה זה מגיע! בשעה טובה אתם עומדים להפוך בקרוב להורים, כאשר ילד ראשון למשפחה נמצא בדרכו לעולם. ההתרגשות בשיאה ואיתה גם שלב “הקינון” – שבו אתם נערכים לתינוק מבחינת הציוד הנדרש. וכן, זה כולל קניית בגדים לתינוק.

לצד ההכנות והארגונים לקראת הלידה עצמה (קורס הכנה ללידה – מומלץ!), עליכם לדאוג לרכישת ציוד לתינוק. מצד אחד, יש את הציוד “הכבד” – עריסה, כסא בטיחות, טרמפולינה וכו’, כאשר מצד שני – יש את הציוד “הרך” – ביגוד ראשוני וכלי מיטה.

אזהרה – השפע הקיים בחנויות לבגדי תינוקות עלול לבלבל מאוד, ולגרום לכם לבזבז הון תועפות על בגדים שאינם בהכרח שימושיים. לכן, החלטנו ב”אריה בגדי תינוקות” לעשות לכם סדר ולהציג בפניכם כמה בגדים בסיסיים שכל תינוק זקוק להם:

בגדי גוף שרוול ארוך

בגד גוף הוא שימוש מאוד עבור התינוק. הוא נוח ללבישה בזכות כפתורי התיקתקים שלו שקל מאוד לפתוח ולסגור אותם. תוכלו להשאיר את התינוק בבגד גוף בימי הקיץ החמים, או להלביש לו מעל מכנסיים וחולצה שיחממו אותו. צפו בקולקציית בגדי הגוף שלנו >>

מכנסיים פתוחים

מכנסיים פתוחים הם מוצר דגל מוביל עבור התינוק. הם מושלמים שכבה תחתונה מחממת, בזכות היותם עשויים מבד פלנל השומר על חום גופו של התינוק ביום ובלילה.

בגדי גוף מעטפת שרוול קצר/ארוך

בגד גוף מעטפת הוא בגד שכל הורה חייב לרכוש. הבגד נוח מאוד להלבשה – אין צורך להכניס את ראשו הרך והרגיש של התינוק דרך פתח הבגד. במקום זאת, כל שעליכם לעשות הוא להניח את התינוק על הבגד, ולסגור את הבגד כמעטפת באמצעות כפתורי תיקתקים.

בקיץ מומלץ לרכוש בגד גוף מעטפת העשוי 100% כותנה מבד טריקו עם שרוול קצר או ארוך, ובחורף כדאי לרכוש בגד גוף מעטפת עם שרוול ארוך העשוי מבד פלנל שמחמם היטב את התינוק.

חולצות מעטפת לתינוק עם כפפה

חולצת מעטפת זוהי חולצה שנוח מאוד להלביש ולפשוט אותה מהתינוק. בימי הקיץ ניתן לבחור בחולצת טריקו ובחורף להלביש את התינוק בחולצת פלנל שתחמם אותו. בקצה שרוול החולצה תפורה פיסת בד שניתן להפוך אותה למעין כפפה עבור ידיו של התינוק. כפפה זאת תמנע מהתינוק לשרוט את פניו.

רגליות לתינוק

רגליות לתינוק אלו מעין מכנסיים השומרים על חום גופו של התינוק. הייחוד של הרגליות הוא שהן סגורות בכף הרגל התינוק וכף מכסות את כפות הרגליים ושומרות על חום הגוף. מומלץ לרכוש רגליות העשויות 100% כותנה מבד טריקו עבור עונת הקיץ, ורגליות העשויות מבד פלנל עבור החורף.

גופיות סבא

גופיות סבא גם הן שימושיות מאוד כאשר חם, ניתן להשאיר את הגופייה ללא שכבה מעל, ובמזג אוויר קריר ניתן ללבוש מעל שכבה נוספת. הגופייה שומרת היטב על חום גופו של התינוק, ובזכות היותה נמתחת קל להלביש ולהוריד אותה.

חולצות פלנל שרוול ארוך

חולצות פלנל עם שרוול ארוך זהו בגד שחייב להיות במלתחה של התינוק. החולצה מהווה שכבה תחתונה המחממת היטב את התינוק, ושומרת על חום הגוף שלו בתוך הבד הרך והנעים.

ביגוד בסיסי שימושי. חליפה לבנה

כמה טיפים לרכישת בגדים לתינוק

רכשו כמות מספקת של בגדים

כאשר תביאו את ילדיכם לעולם, אתם תיווכחו לגלות שאחת המטלות שאתם עסוקים בה במיוחד היא החלפת בגדים. תינוקות נוטים להתלכלך מאוד מתמ”ל, חלב אם, פליטות ומזון. לכן, כדי להימנע ממצב שבו תישארו ללא בגדים נקיים, מומלץ מאוד לרכוש כמות מספקת של בגדים. כך למשל, כדאי לבחור בחמישה מכנסיים ולא להסתפק במכנס אחד בלבד. ולא, זו ממש לא הגזמה.

יתרה מכך, הקנייה הנוחה ביותר שלכם תהיה אונליין. בוחרים בקלות, מוסיפים לסל והכל מגיע עד הבית. כשמדובר בביגוד ראשוני לתינוק, ההיצע הוא ענק. אל תפספסו.

שימו לב לאיכות הבד

לתינוקות יש עור רגיש במיוחד. מגע של בד סינתטי על עורו הרגיש של התינוק, עלול לגרום לגירוי בעור. לכן, חשוב מאוד לוודא שהבגדים שאתם רוכשים עבור הזאטוט שלכם עשויים מ-100% כותנה עבור בגדי קיץ או מפלנל עבור בגדי חורף.

בד הכותנה הוא בד נעים למגע, רך, נושם ומנדף זיעה, המותאם לאקלים הישראלי, בעוד שבד הפלנל שומר היטב על חום גופו של התינוק. בנוסף, כדאי לוודא שהבגד עבר תהליך אל כווץ שנועד למנוע את ההתכווצות של הבגד בכביסה.

בדקו היטב את המידות

כאשר התינוק נולד, נהוג בדרך כלל להלביש אותו במידה 0-3 או במידה הנקראת ניו בורן. מידת ניו בורן היא קטנה מאוד שלרוב מתאימה לתינוקות פגים או לתינוקות בחודש הראשון לחייהם. מרבית התינוקות יקפצו כבר למידת 0-3 לאחר שבועיים-חודש מרגע הלידה. לכן, עדיף לרכוש מידה 0-3, כך שהבגדים יתאימו לתינוק במשך לפחות שלושה חודשים ותוכלו לחסוך כסף רב.

בחרו בגדים שקל להלביש ולהפשיט

כהורים טריים אתם עלולים להתקשות בתחילת הדרך עם הלבשת התינוק. לתינוקות אין סבלנות לכל הפרוצדורה הזאת והם לרוב בוכים כאשר מלבישים אותם. כאמור, אתם צפויים להחליף בגדים לתינוק בתדירות גבוהה. לכן, כדי להקל על חייכם, מומלץ מאוד לרכוש בגדים שקל לפשוט ולהלביש אותם. בגדים עם תיקתקים יקלו מאוד על העסק ויאפשרו לכם לסיים את מלאכת ההלבשה במהירות.

תיקתקים ללא ניקל

בגדים עם תיקתקים משפרים מאוד את איכות החיים של ההורים, אך חשוב לוודא שהתיקתקים אינם עשויים ממתכת או ניקל. כאמור, לתינוק יש עור רגיש מאוד, ומגע עם כפתורי תיקתקים העשויים מתכת או ניקל עלול לגרום לאלרגיה ולגירוי בעור. לכן, כאשר אתם רוכשים בגדים עם תיקתקים לתינוקכם, ודאו כי מצוין על גבי הבגד כי הוא Nickel free. כך תוכלו לוודא שהבגד לא יגרום אלרגיה לתינוקכם. התיקתקים הטובים ביותר הם… פלסטיק. גם נוחים מאוד.

בחירת צבעים

כאשר אתם רוכשים הבגדים לתינוק, אתם עלולים להתבלבל מכל הצבעים, ההדפסות והצורות של הבגדים. לצד רכישה של בגדים צבעונים עם הדפסים מתוקים, אנחנו ממליצים להקפיד על רכישת בגדים בצבע לבן. הבגדים הבסיסיים ישתלבו בכל בגד צבעוני שתבחרו, ויתאימו להם באופן מושלם.

צפו בקולקציית בגדי התינוקות של BabyBasic >>

סל קניות (0)

מזל טוב מגיע לך משלוח חינם!

רק עוד 299 - שליח חינם עד הבית!

העגלה שלך ריקה כעת.

חזרה לחנות